Forfatter Emne: Hjælp til at finde Karen Judith Andersen født 3 jan 1917 Rigshospitalet  (Læst 527 gange)

Tina anne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Oplysninger jeg har Karen bliver adopteret af Ane Marie Petersen og Alfred Olsen. Har fundet ud af hun bosætter sig på Bornholm men ved ikke hvornår eller om hun bliver gift samt får børn..Jeg har også fået afvide at hun er død..Disse oplysninger har jeg også samt jeg har skrevet og ringet til præsten i begge sogne men intet svar fået...  NB Udtrådt af Folkekirken 16/5 - 90, Allinge i Sandvig sogn, Allinge-Gudhjem (kommune?)
 NB Genoptaget i Folkekirken 16/4 - 02, i Svaneke sogn, Neksø (kommune?)
Kan nogen hjælpe???På forhånd tak

Tina

wimik

• Full Member
    • Vis profil
Hej Tina Anne
Iflg. en side My Heritage så er hun død 8/4-2004 Lindevej 16, Svaneke (Lindevej 16 tror jeg er de ædreboliger der er ved lægehuset i Svaneke, hvis man googler det
Hun blev gift med ukendt Petersen - står som Karen Judith Olsen født Andersen (Petersen)
Men der står ingen Karen på Svaneke kirkegård - hvad jeg kan se.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iflg. dødsannoncer
men der står hun er født Karen-Margrethe Andersen f. Sorth - men det er den eneste der er død 8/4-2004.
Sogn: -
Født: 01-03-1937
Død: 08-04-2004
Annonce: 13-04-2004, Bornholms Tidende
Begravelse: 14-04-2004, Dalum kirke, Odense
Efterladte: Børn, Svigerbørn og Børnebørn
Karen-Margrethe Sorth   01.03.1937, Rønne   08.04.2004
Begravet/bisat: 14.04.2004, Bisættes fra Dalum Kirke, Odense
Bemærkninger: Enke efter hr. Andersen

Så den hjemmeside har nok bare antaget at det var hende.
----------------------------------------------------------------------------------
Hendes far: Svend Otto Rasmussen (rejst til Amerika)
Hendes mor: Karen Christine Andersen

Halvbror Kjeld Jakob Andersen - født 22/4-1918 Rigshospitalet, København - far Jakob Johannes Kjeld Jensen - mor Karen Christine Andersen
Født opslag 213

Kjeld er opvoksede hos Johanne Marie Petrine og Rasmus Erik Nielsen, da Johanne døde i 1928 herefter bliver Kjeld flyttet til ringer og graver Pedersen i Vemmelev noget Anna Camilla Andersen sørgede for.

Halvbror Franz Oscar Andersen (Pedersen) - født 5/10-1924 Rigshospitalet, København - far Franz Oscar Pedersen - mor Karen Christine Andersen

Her har du hende i FT1925:
Maribo, Falsters Nørre, Lillebrænde, Blæsbjerg, 19, 10, FT-1925, D4822
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Ane Marie Olsen     27/5 1885     E      Husmoder      Landbrugerske      Skelby Skelby pr. Fiskebæk 
Karen Judith Olsen     3/1 1917     U      Barn            København 
Karen Marie Petersen     28/11 1851     E      Slægtning            Maglebrænde Maribo 

Så du skal ok kigge i afgange hvor hun så er henne i 1930? og så fremdeles - jeg mister sporet af hende.

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Navn:   Frands Oskar Petersen   Køn:   M
Fødselsdato:   05-okt   Fødeår:   1924   Civilstand:   U
Stilling i husstanden:   Plejebarn   Fødested:   København
Kildehenvisning:   Opslag 5
Bopæl sidste år:   Lundforlund - Gerlev
Statsborger:   Dansk
Kilde:    FT-1930   Husstands-/familienr:   5
Matrnr/adresse:   11 c
Sogn:    Gerlev   Herred:    Slagelse
Amt:    Sorø   Stednavn:    Gerlev
Indtastningsnr:    D8333   Løbenr.:    15
Samtlige personer i husstanden

Sorø, Slagelse, Gerlev, Gerlev, 11 c, 5, FT-1930, D8333
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Anna Larsen     05-aug 1872     U      Husmoder      Husejerske      Skørpinge, Sorø Amt 
Karoline Marie Larsen     20-apr 1877     U      Slægtning            Skørpinge, Sorø Amt 
Frands Oskar Petersen     05-okt 1924     U      Plejebarn            København 

Det var desværre kun det jeg kunne bidrage med.
Med venlig hilsen
Winnie Juel Mikkelsen

Tina anne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hej Winnie..

Tak for hjælpen..
Jeg prøver at ta kontakt til svaneke kirkegård for at se om de evt kan hjælpe..

Mvh

Tina

Tina anne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Jeg har nu fundet ud af at Karen Judith Olsen boede Lindevej 15 i Svaneke da hun døde d 8 feb 2004. Måske nogle kendt hende og ved om hun var gift og fik børn..