Forfatter Emne: Hvad betyder dette  (Læst 4751 gange)

Per-Erik

• Gæst
Hvad betyder dette
« Dato: 13. Maj 2013 kl:11:16 »
Jeg har fundet oplysninger om min bedstefars mor i folketællingen, der ser sådan ud: Matr. nr. 124, Lille Mortensgade, 734, FT-1880, B2095.
Hvad betyder det?

Per-Erik

Irenest

• Gæst
Sv: Hvad betyder dette
« Svar #1 Dato: 15. Maj 2013 kl:12:31 »
Hej Per-Erik
Den første del; Matr.nr. 124 Lille Mortensgade - er grunden boligen står på, det er ikke nødvendigvis det gadenavn du vil finde adressen på.
Det næste nr. 734 må jeg lade stå åben - for det har jeg også undret mig over :)
FT-1880 er folketællingsåret - den 1. februar 1880 hvor alle på adressen er talt op
Det sidste nr. er indtasterens nr.
Håber det hjalp dig lidt
Mvh Irenest

Per-Erik

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15. Maj 2013 kl:20:25 »
Tak for den hjælp, det løst et problem, jeg havde, da jeg læste de danske kirkebøger. Forkortelserne er ikke det samme på svensk. Per-Erik

baertel

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 21. Juni 2013 kl:21:40 »
Hej Per-Erik
Den første del; Matr.nr. 124 Lille Mortensgade - er grunden boligen står på, det er ikke nødvendigvis det gadenavn du vil finde adressen på.
Det næste nr. 734 må jeg lade stå åben - for det har jeg også undret mig over :)
FT-1880 er folketællingsåret - den 1. februar 1880 hvor alle på adressen er talt op
Det sidste nr. er indtasterens nr.
Håber det hjalp dig lidt
Mvh Irenest

Nr. 734 er familienummer, altså famile nr 734 i folketællingen.
Det sidste nummer er ikke indtasterens nummer men indtastningens nummer, der kan være flere indtastere om en enkelt folketælling. Folketællingen kan findes på DDD ved udelukkende at søge på nummeret. Nummeret kaldes også et KIP nummer (KildeIndtastningsNummer).