Forfatter Emne: Efterkommere af Johan & Jane Andersen  (Læst 5696 gange)

gmra

• Gæst
Efterkommere af Johan & Jane Andersen
« Dato: 01. Juli 2014 kl:11:39 »
Min oldefar Johan Andersson kom sammen med sin mor og 5 søskende fra Smedstorp til Bornholm omkring 1882. Han blev gift med Jane Sophie Christine Jørgensen i 1884. De fik børnene: Hilma, Hilda, KarlJohan, Charles, Hans Peter, Ove Emil, Christian(min farfar), Hansine og Anna.
De boede i Vestermarie, medens de fik de fleste børn.
Jeg kunne godt tænke mig, at lave en optegnelse over deres børnebørn, oldebørn og tipoldebørn.
Er der mon nogen herinde, der er i denne slægt og vil hjælpe mig med oplysninger.

wimik

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Efterkommere af Johan & Jane Andersen
« Svar #1 Dato: 06. Juli 2014 kl:15:07 »
Hej, det ville hjælpe vis du ætter data på hvornår Johan er født og hvornår Jane er født og hvor de er gift.
Men det må næsen være dem her:
Bornholm, Vester, Rønne Købstad, Skarpegade nr. 18, Nr. 268, Forhus / 1, FT-1921, C5433
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Johan Andersen    29/8 1861    Gift    Husfader    Stenhugger    Sverige
Janna Andersen [Jane Sophie Christine Jørgensen]    23/3 1859    Gift    Husmoder       Vestermarie
Anna Andersen    15/1 1904    Ugift    Barn    Medhjælper    Vestermarie

Sig til og så skal jeg gerne prøve at hjælpe dig videre hvis datoer er rigtige ?
Med venlig hilsen
Winnie Juel Mikkelsen

wimik

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 06. Juli 2014 kl:18:28 »
Hej igen

Har fundet familien og er ved at samle noget sammen til dig, så jeg skal bare bede om en mailadresse.
Med venlig hilsen
Winnie Juel Mikkelsen

gmra

• Gæst
« Svar #3 Dato: 30. Juli 2014 kl:13:26 »
Jeg søger stadig oplysninger om Jane & Johan Anderssons, børnebørn, oldebørn og tipoldebørn. Specielt efter Karl Johan Andreas Andersen f. 11-03-1890, Charles Valdemar Christian Andersen f. 25-10-1891 og Hans Peter Sinius Andersen f. 10-10-1893.

gmra

• Gæst
« Svar #4 Dato: 23. September 2014 kl:12:38 »
Jeg søger stadig efterkommere til:
Charles Valdemar Kristian Andersen blev i 1913 viet til Petra Elvira Beate Holmberg. De fik 3 børn: Valborg(døde som 18-årig i 1932), Mary og Aksel. Charles og Petra boede i Paradisgade 12, Rønne(1925-1935) indtil de flyttede til Tune sogn, hvor Charles i 1949 døde.
Hans Peter Sinius Andersen blev i 1915 viet til Elisabeth Andrea Schou. De fik 3 børn sammen som nåede konfirmationsalderen: Myrthel, Viggo og Adolf. I 1925 boede de sammen i Knudsker. Hans og Elisabeth blev skilt inden 1930.
Skriv hvis I ved noget om dem.

Lisefamilie

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03. April 2015 kl:09:52 »
Hej,
Jeg kan hjælpe dig med oplysninger om efterkommere af Hans Peter Sinius - oplys en mail adresse og jeg skal fortælle hvad jeg ved.

Med venlig hilsen
Lise Christoffersen (barnebarn af Viggo Herluf Andersen)

Gitte Runge Andersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 23. Maj 2015 kl:00:04 »
Hej Lise.
Min e-mail er gmra65@hotmail.com.
Glæder mig til at høre mere.
Venlig hilsen
Gitte R Andersen
« Senest Redigeret: 23. Maj 2015 kl:00:11 af gmra »

Gitte Runge Andersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 18. September 2015 kl:12:26 »
Jeg søger stadig efterkommere af Hans Peter Sinius & Elisabeth Andersen og min mail adresse, som jeg kan kontaktes via står i forrige indlæg eller brev.

Venlig hilsen
Gitte Andersen

Gitte Runge Andersen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 04. Januar 2017 kl:11:56 »
Jeg søger stadig efterkommere af Hans Peter Sinius( Johan og Janes søn) og Elisabeth Andersen.
Jeg modtog aldrig nogen e-mail fra Lise Christoffersen, som skrev her 3. april 2015, så hvis du tilfældigvis læser dette, så prøv igen.
Jeg samler oplysninger og gamle billeder af efterkommere efter Johan og Jane Andersson jævnfør øverste indlæg og vil bruge oplysninger og billeder i en slægtsbog. Det er kun Hans Peter Sinius' efterkommere, jeg mangler nu.

Venlig hilsen
Gitte Andersen

wimik

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 11. Februar 2017 kl:20:41 »
Hej Gitte
Jeg mener jeg har sendt dig en fil med de 3 børn der er efter Hans Peter Sinius Andersen - Myrthel Elisabeth Schou Andersen født 15/3-1916 Rønne - Viggo Herluf Andersen født 25/12-1919 Vestermarie - Adolf Andersen født 14/6-1925 Knudsker  det er dem jeg har fundet. Ka også se at du har efterspurgt og fået svar fra slægt og data.
Hilsen Winnie Juel Mikkelsen